måndag 30 april 2012

Gör en "Will it Blend?"!

Sociala medier och internetmarknadsföring är mer populärt än någonsin. Av förklarliga skäl. Möjligheten att nå miljontals konsumenter samtidigt som kostnaderna hålls nere lockar såväl stora internationella varumärken som små egenföretagare. Alla lyckas inte nå miljoner, men möjligheten finns! Och den är lika stor för små företag som för stora.


Hur gör man då för att nå miljonerna? Oftast räcker det inte med att bara finnas på nätet. Man måste även synas. Att enbart ha hemsida som informerar konsumenterna om företagets produkter är inte tillräckligt för att stå ut i bruset. Man måste erbjuda besökarna något mer, något som de är villiga att sprida vidare, vidare, och vidare.

Ett företag som har lyckats enormt bra med sin strategi är mixer-företaget Blendtec. De levde en rätt anonym tillvaro, fram till en dag 2006. De beslutade sig då för att producera en YouTube-film som skulle illustrera deras mixers förträfflighet. Med titeln "Will it Blend?" valde de att testa mixerns kraft, men inte med de vanliga tillbehören som frukt och grönsaker. De testade istället med allt från en telefon till ljusrör och puttekulor. Resultatet slog i taket. Filmerna blev snart snackisar och har idag nått flera tiotals miljoner tittare på nätet. Vem vill inte se en mixer pulvrisera den senaste läsplattan?


Will it blend - Glow Sticks

Och inte nog med det. Enligt Blendtecs marknadsschef Jeff Robe har filmerna lett till en försäljningsökning på hela 600 procent.

Fundera över hur du skulle kunna använda dina produkter i en rolig eller överraskande marknadsföringsaktivitet. Låt dig inspireras!

1 kommentar:

  1. Jag är så glad idag för att Gud har gjort det åt mig efter att ha gått igenom svåra tider med andra långivare och ingenting fungerar, jag höll på att förlora min tro och hopp men jag måste fortfarande stå stark och sträva efter det jag letar efter. Jag är glad idag för att Gud har hänvisat mig till det bästa låneföretaget och jag ångrade ingenting efter att ha kontaktat dem och min hjärtelust uppfylldes och jag fick det nämnda beloppet jag begärde för (300 000,00 USD), pengarna betalades in till mitt konto efter två veckors samtal med företaget och de stressade mig inte eller gav mig huvudvärk när jag fick det här lånet från dem, andra av mina familjemedlemmar och vänner som jag riktade till dem fick alla sitt lån också, jag skulle älska dig för att kontakta pedroloanss@gmail.com . och få ditt lån snabbt och det här är säkert och snabbt, du som har löst hopp, tro och allt du har bara i namnet av att få ett lån och ingenting löser sig, slå vad om om du provar den här mannen som heter Pedro Jerome, du kommer att ångra aldrig något och din låneförfrågan kommer att godkännas och den betalas direkt in på ditt bankkonto, så skynda dig nu och kontakta snabbt svar. be om alla typer av lån, och det kommer att beviljas till dig. jag önskar dig det bästa

    SvaraRadera